Als u uw domeinnaam naar ons toe wilt verhuizen zal er een bepaalde periode zijn dat sommige email nog bij de oude provider terecht komt en sommige email bij ons. Dat hoeft geen enkele probleem te zijn en kunt u met behulp van dit artikel goed aansturen.

  1. U gebruikt nu waarschijnlijk een mailprogramma om uw email op te halen bij uw huidige provider. In dit emailprogramma heeft u ergens de inkomende mailserver opgegeven. Meestal iets als mail.uwdomein.xx of pop3.uwdomein.xx. Zoek deze naam op. Ga vervolgens naar https://www.weboke.nl/zoekipnummer en type daar de mailserver in, noteer dan het ipnummer dat wordt getoond. Dit ipnummer moet u vervolgens in uw email programma invullen in plaats van uw domeinnaam. Controleer daarna of het ophalen van email nog steeds werkt.
  2. In het controle paneel bij ons maakt u vervolgens ook het emailadres aan(dat kan pas als u de accountgegevens van het hostingpakket heeft ontvangen van ons, direct na betaling). In de FAQ vindt u eventueel info hoe en waar u emailadressen aanmaakt.
  3. Daarna gaat u in uw emailprogramma dit account ook opnemen. Bij inkomende mailserver en uitgaande mailserver geeft u niet uw domeinnaam op, maar de servernaam. Deze servernaam vindt u in de mail met accountgegevens terug. Meestal iets als winXX.webawere.nl of linuxXX.webawere.nl. Controleer daarna of email ophalen werkt zonder fouten. Mail zal er nog niet binnenkomen omdat uw domein nog niet is verhuisd.

Als u deze stappen heeft uitgevoerd zult u op het moment dat uw domeinnaam verhuisd geen enkele email missen. U haalt namelijk continue de mailbox bij ons en bij uw oude provider leeg. Na een paar dagen kunt u de oude mailbox verwijderen.

Was dit antwoord nuttig? 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig (1 Stemmen)