Ik heb het schrijfruimte limiet van mijn hostingpakket overschreden.

Vlak voordat het schijfruimte limiet van je hostingpakket wordt overschreden, en wanneer het daadwerkelijk overschreden wordt krijg je hierover een email. Als hier geen actie op wordt ondernomen kan het zijn dat je hostingaccount geschorst wordt en je site dus onbereikbaar wordt. Er zijn meerdere manieren om dit te voorkomen.

Schrijfruimte vrijmaken door bestanden te verwijderen.

Een van de mogelijkheden die je hebt om dit op te lossen is het verwijderen van overbodige bestanden. Je weet zelf het beste welke bestanden wel en niet noodzakelijk zijn om te bewaren in je hostingpakket, het is dus aan te raden even door je bestandsbeheer te gaan om uit te vinden welke mappen en bestanden de meeste ruimte in beslag nemen. Bestanden in de map backups en application_backups kun je in principe verwijderen, onze eigen servers maken zelf ook dagelijks backups die tot 30 dagen in het verleden terug te lezen zijn. Als er bestanden in de application_backups map staan dan dien je in Installatron ook even de backup functie uit te schakelen, anders zullen deze bestanden terug blijven komen.

Meer schijfruimte bestellen

Mochten er in je hostingpakket niet genoeg bestanden zijn die je kunt verwijderen om genoeg schijfruimte vrij te maken, kun je er ook voor kiezen om extra schijfruimte bij te bestellen.

- Om dit te doen dien je eerst naar het Web-Oke controlepaneel te gaan, dit artikel legt uit je hier komt.

- Klik vervolgens op 'Upgrade/downgrade opties'


- Op deze pagina kun je wijzigingen aan de eigenschappen van je hostingpakket aanbrengen.

Was dit antwoord nuttig? 1 gebruikers vonden dit artikel nuttig (1 Stemmen)