Opslag/schijfruimte limiet overschreden

Wanneer het opslagruimte limiet overschreden dreigt te worden zal onze server hier eerst een notificatie over sturen via de mail zodat er op tijd ingegrepen kan worden. Mocht het gebeuren dat het opslagruimte limiet toch wordt overschreden dan kan het gebeuren dat er bepaalde onderdelen van het hostingpakket niet meer functioneren.

Om dit te voorkomen is het mogelijk om overbodige bestanden uit het hostingaccount te verwijderen.
De meest voorkomende redenen van volgelopen opslagruimte zijn automatisch gemaakte backups of een volle IMAP map.
In de IMAP map wordt de mail opgeslagen, wij raden aan om hier niets uit te verwijderen.
Als het niet lukt om genoeg ruimte vrij te maken is het ook mogelijk om het pakket uit te breiden met meer opslagruimte, dit artikel geeft hier meer info over.

Je kunt naar bestandsbeheer gaan om te zien in welke map de meeste opslagruimte in gebruik is, hieronder leggen we uit hoe je hier komt:

- Ga naar het WebOké controlepaneel Dit artikel legt uit hoe je hier komt. 

- Klik op bestandsbehee

Wanneer je bestandsbeheer hebt geopend zie je achter de naam van iedere map en ieder bestand staan hoeveel opslagruimte deze in gebruik heeft. Zo kun je eenvoudig vinden welke mappen en bestanden ervoor zorgen dat het opslagruimte limiet wordt bereikt.

Was dit antwoord nuttig? 7 gebruikers vonden dit artikel nuttig (9 Stemmen)