Hoe controleer ik of mijn domein naar de juiste server verwijst?

Als u uw domeinnaam in uw browser intikt dan brengt de browser u automatisch op 1 van onze servers waar uw domein gehost wordt. Als het goed is tenminste.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat uw domein nog (net) niet is verhuisd, maar het kan ook zijn dat er ergens in instellingen iets niet goed staat. Hier kun je een paar controles voor uitvoeren.

Controleer of het domein naar onze servers verwijst
Ga naar http://mxtoolbox.com/DNSLookup.aspx en tik daar uw domeinnaam incl. www. in. Als voorbeeld: www.zoekopnummer.nl

  • Als er geen A record(bij type) verschijnt dan is uw DNS bij ons niet in orde. Een oorzaak kan zijn dat uw domein nog niet is toegevoegd aan het hostingpakket.
  • Het ipnummer dat bij IP Address genoemd wordt moet u even controleren. U doet dat door in te loggen op onze website, dan naar klantenmenu, mijn producten te gaan en daar te kiezen voor eigenschappen van het betreffende hostingpakket. Daar wordt het ipnummer genoemd wat overeen moet komen met het eerder getoond ipnummer.
    • Als dat niet overeenkomt dan komt u domein dus niet op onze servers uit. Staat er bij reported by niet ns1.webawere.nl of ns2.webawere.nl dan gebruikt het domein niet onze nameservers. Als het domein nog niet verhuisd is dan komt dit vanzelf goed. Verhuisd u de domeinnaam niet dan is het zaak bij uw huidige provider onze nameservers in te vullen. Zoek even in onze FAQ op hosting only voor uitleg. Is de domein wel in ons beheer dan kunt u in het klantenmenu, mijn nameservers zelf onze nameservers invullen.
    • Komt het ipnummer bijna overeen(laatste cijfer is anders) dan kan het zijn dat het domein naar een verkeerde server bij ons verwijst. Neem in dat geval even contact met ons op

Als bovenstaande allemaal in orde is en u komt nog steeds niet op onze server uit dan kan het zijn dat er lokaal bij u iets niet goed staat.

Controleer of u via www.surfert.nl wel op onze server uitkomt

Kijk op www.surfert.nl en tik daar uw domeinnaam in. Als daar uw site wel getoond wordt dan ligt het probleem op uw computer, uw netwerk of bij proxy/dns servers die u gebruikt(wellicht via werk of zo). Ga dan verder met dit artikel.

Controleer of vanaf uw pc hetzelfde ipnummer wordt getoond

  1. Open op uw computer een command prompt. Dat kunt u doen in het menu start, uitvoeren en dan cmd intikken. Er opent zich dan een scherm.
  2. Tik in: ping www.zoekopnummer.nl(vervang zoekopnummer.nl door uw eigen domeinnaam).
    1. C:\Users\mdk>ping www.zoekopnummer.nl
    2. U krijgt dan zoiets te zien:
      1. Pingen naar www.zoekopnummer.nl [83.96.159.12] met 32 bytes aan gegevens:
        Antwoord van 83.96.159.12: bytes=32 tijd=8 ms TTL=57
        Antwoord van 83.96.159.12: bytes=32 tijd=8 ms TTL=57
    3. Het ipnummer dat in blokhaken getoond wordt moet overeenkomen met het ipnummer dat we bij DNSLOOKUP eerder opgezocht hebben.
      1. Is het ipnummer anders dan kan het zijn dat u gebruik maakt van een eigen (zakelijke) dns die de oude DNS gegevens nog gecached heeft. Neem in dat geval contact op met de beheerder en vraag hen dit te controleren
      2.  Zorg dat uw domeinnaam niet in uw hosts file voorkomt. Klik hier voor een uitleg. Verwijder de regels waar uw domeinnaam in voorkomt.
Was dit antwoord nuttig? 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig (0 Stemmen)