Na het plaatsen van een bestelling van een Microsoft licentie dient deze licentie aan een gebruiker gekoppeld te worden, hoe je dat kunt doen leggen we hier uit:

Log allereerst in met je Microsoft account op https://office.com.

Met behulp van de pagina Licenties kun je licenties voor een specifiek product toewijzen aan maximaal 20 gebruikers. Op de pagina Licenties wordt een lijst weergegeven met alle producten waarvoor je een abonnement hebt. Je ziet ook het totale aantal licenties voor elk product, het aantal toegewezen licenties en het aantal beschikbare licenties.

  1. Ga in het beheercentrum naar de pagina Facturering > Licenties.
  1. Selecteer een product.

  2. Selecteer Licenties toewijzen op de pagina met productdetails.

  3. Begin in het deelvenster Licenties toewijzen aan gebruikers een naam te typen en kies er vervolgens één uit de resultaten om deze toe te voegen aan de lijst. Je kunt maximaal 20 gebruikers tegelijk toevoegen.

  4. Selecteer Apps en services in- of uitschakelen om de toegang tot bepaalde items toe te wijzen of te verwijderen.

  5. Wanneer Je klaar bent, selecteer je achtereenvolgens Toewijzen en Sluiten.

Als er een conflict is, wordt er een bericht weergegeven waarin wordt uitgelegd wat het probleem is en hoe je dit kunt oplossen. Als je bijvoorbeeld licenties hebt geselecteerd die conflicterende services bevatten, moet je de services die bij elke licentie zijn opgenomen controleren en het opnieuw proberen.

Was dit antwoord nuttig? 1 gebruikers vonden dit artikel nuttig (2 Stemmen)