WebOké onder de loep genomen door Start24

WebOké onder de loep genomen door Start24

Wij proberen altijd zoveel mogelijk feedback en meningen van onze klanten en andere partijen te verkrijgen zodat we continu kunnen blijven verbeteren. We waren dan ook positief verrast toen we de zeer uitgebreide review van Start24 tegenkwamen waarbij de auteur, Joost Boer, duidelijk de tijd heeft genomen om onze performance op elk vlak goed te onderzoeken en te beoordelen. Start24 is een website dat zich richt op het op weg helpen van nieuwe ondernemers en het helpen bij het verbeteren van de efficiëntie bij bestaande ondernemers. Zo kun je op hun website vele reviews vinden over CRM systemen maar ook tips over het opzetten van een eigen webshop en online marketing. Goed, laten we kijken hoe wij het volgens Start24 doen:

We beginnen met de conclusie van de review, WebOké wordt met 4,5/5 sterren beoordeeld, dat is natuurlijk een mooie score waar we blij mee zijn. In dit artikel zullen we enkele postieve en enkele negatievere punten verder toelichten.

Klantenservice

Één van de belangrijkste eigenschappen van een goede hoster is een goede en behulpzame klantenservice. Hoe beoordeeld Start24 ons op dit vlak?

"De klantenservice van WebOké heeft een zeer persoonlijke insteek" "Hun medewerkers zijn erg behulpzaam en technisch bekwaam, maar een nadeel is dat je vaak (ongeveer de helft van de tijd) een uur of langer moet wachten op een antwoord."

Het is fijn dat het opvalt dat wij op een persoonlijke manier willen communiceren met onze klanten, dat vinden wij (en onze klanten) het fijnst werken. Ook is het positief dat is opgevallen dat al onze medewerkers technisch bekwaam zijn; dit is namelijk ook zo.
Bij ons zit er niemand in het supportteam die zich slechts richt op het zo snel mogelijk beantwoorden van nieuwe tickets en deze doorzetten naar een andere afdeling: iedereen is bekwaam genoeg om zelf technische vragen te beantwoorden en complexe uitdagingen aan te gaan.

De ervaring van Start24 is helaas wel dat er lang gewacht moest worden op een reactie van ons supportteam, er wordt aangegeven dat dit ongeveer de helft van de tijd een uur of langer is.
Hoewel wij negatievere kanttekeningen altijd meenemen in onze eigen evaluaties gaan wij hier ook graag op in.

Ons grootste doel is niet om de allersnelste initiële reactie te geven, maar direct een reactie te geven waarmee de vraag volledig is beantwoord of het probleem is opgelost zodat een ticket zowel door de klant als door ons niet meerdere keren opnieuw beantwoord hoeft te worden.
Zeker na de vele wijzigingen de afgelopen jaren wordt ons supportteam door onze klanten sterk geprezen, zie hiervoor webhosters.nl en Trustpilot. Laat ook direct je eigen ervaring achter!

Snelheid

Wij bieden webhosting aan voor de allerbeste prijs-kwaliteit verhouding, onze slogan is niet voor niets 'Professionele webhosting voor budget prijzen'. Bij professionele webshosting hoort natuurlijk ook snelheid, veel snelheid.

Dit werd vanzelfsprekend dan ook uitgebreid onderzocht door Start24:

"In tegenstelling tot veel hosting providers die nog gebruik maken van verouderde Apache en Nginx servers, maakt WebOké gebruik van moderne LiteSpeed webservers voor al hun pakketten. Daarnaast slaan ze je website op via een SSD harde schijf wat ongeveer 300% sneller is dan traditionele harde schijven."

"Om de snelheid van WebOké zelf te testen heb ik het Power WordPress Two pakket aangeschaft (€9,00 per maand). Hier heb ik een test website op gezet met de volgende specificaties:

- WordPress theme: Kadence (deze theme gebruiken we ook voor Start24)

- Plugins: Block Navigation, Kadence Blocks, Post Duplicator

- SSL-certificaat (Let’s Encrypt)

- Geen snelheid of caching optimalisaties
De site is dus geen “kale” WordPress installatie. Hij bevat een multifunctionele theme en meerdere plugins" 

Zoals te zien is scoort de website uitstekend wanneer deze wordt getest door GTMetrix, ook werd er door deze website een 100 score gehaald bij Google PageSpeed. 
Dit komt voor ons niet als een verrassing, we hebben de laatste jaren enorm veel werk verricht om onze servers maximaal te optimaliseren, we maken dan ook uitsluitend gebruik van de állerbeste hardware.

"Bij deze: WebOké kan zich met deze scores tot de snellere hosting providers van Nederland rekenen. Grote namen als TransIP en Hostnet doen het stukken minder."

Bij deze conclusie sluiten we ons natuurlijk graag aan.

Het WebOké dashboard

Naast de kwaliteit van de klantenservice en de technische prestaties is het natuurlijk ook belangrijk dat het beheren van je account en hostingproducten eenvoudig is, daarom hebben we het WebOké dashboard ontwikkeld.

"Het zelfontwikkelde dashboard van WebOké oogt modern, overzichtelijk en aantrekkelijk. Je vindt er doodeenvoudig waar je naar op zoek bent en kunt er gemakkelijk je producten en betaalmethodes mee managen.

Ook als je nog nooit met webhosting hebt gewerkt, zal je hier zeer eenvoudig mee uit de voeten kunnen."

Ook hier is het goed om te lezen dat we onze doelstellingen hebben gehaald, al onze functionaliteit draait om ons Dashboard heen, deze blijven we dan ook altijd verbeteren.

"In vergelijking hiermee oogt het DirectAdmin dashboard behoorlijk stoffig en prehistorisch."

Hier kunnen we het alleen maar mee eens zijn. Echter kiezen wij er bewust voor om standaard het (oude) Enhanched thema van DirectAdmin te gebruiken.
Het heeft niet het allermooiste uiterlijk, maar in onze ogen wel de meest praktische en is deze ook het meest eenvoudig om mee te werken. Het is voor al onze klanten ook mogelijk om zelf het thema aan te passen.
We zullen bij onze klanten gaan peilen hoe zij DirectAdmin in zijn huidige uiterlijk ervaren en pilots met moderne thema's doen. De functionaliteiten zijn binnen alle thema's wel hetzelfde.

Overige punten

De belangrijkste punten hebben we nu gehad. We zullen nu wat kleinere punten doorlopen welke we graag toelichten.

"WebOké is een onafhankelijke hosting provider (al sinds 2004) en lijkt er weinig zin in te hebben deze onafhankelijkheid op te geven."

Dit klopt helemaal! WebOké is én blijft onafhakelijk. Ons team is enorm ambitieus en toekomstgericht, we maken een flinke en gezonde groei mee waardoor wij geen enkel voordeel zien bij het opgeven van onze onafhankelijkheid.
We doen ons eigen ding en blijven dat doen, in onze ogen pakt dit ook positief uit voor onze klanten.

"WebOké heeft geen VPS of cloud hosting pakketten."

Op dit moment bieden we inderdaad nog geen VPS hosting aan, maar we zijn hier wel al druk mee aan het testen en zullen dit in de nabije toekomst gaan aanbieden op onze eigen infrastructuur.
Hier volgt nog meer informatie over.

"Minder geschikt voor grotere, of snelgroeiende websites"

Met deze conclusie zijn we het niet geheel eens, onze servers en Power Webhost pakketten zijn uitermate geschikt voor middelgrote- tot grote websites en webshops.
Door de vele user-cases die we al hebben van grote websites die bij ons draaien durven wij te stellen dat je ook met een grotere website goed bij ons zit.
Zo draait bijvoorbeeld de webshop van een van de marktleiders op het gebied van sanitair bij ons maar zijn er bijvoorbeeld ook tienduizenden bezoekers in een zeer kort tijdbestek opgevangen op onze servers voor de verkoop van tickets van een groot festival, dit zijn slechts enkele voorbeelden.

Het klopt dat er momenteel wel een 'plafond' bereikt kan worden wanneer er op een gegeven moment een VPS gewenst is, dat zal in de toekomst geen punt meer zijn.

"WebOké biedt de volgende standaard pakketten (die overigens precies hetzelfde zijn als de WordPress hosting die ze op hun site hebben staan)"

De Wordpress pakketten onderscheiden zich momenteel van de normale pakket door het feit dat Wordpress direct na de bestelling automatisch wordt geïnstalleerd. 

We zijn druk bezig met het ontwikkelen van onze eigen Wordpress Manager welke functioneel zal worden binnen ons eigen Dashboard. Dit zal het mogelijk maken de gehele Wordpress installatie te beheren zonder onze website te verlaten.

Tot slot

We zijn blij met organisaties als Start24 die hosters onder de loep leggen en ons (en de markt) op deze manier scherp houdt.

Het is duidelijk dat er echt uitgebreid onderzoek is gedaan om een enorm informatieve review en eerlijke beoordeling te schrijven, dat waarderen wij.

Wij gaan weer verder met het optimaliseren, verbeteren en uitbreiden van onze dienstverlening en stellen als doel 5 sterren te halen bij de volgende review.

Heb je zelf toelichtingen, vragen of tips? Laat ons dit vooral weten!

 

Vorige

SEO tips voor beginners

  Wat is SEO en hoe begin je ermee?  De term SEO staat voor het Engelse Search Engine Optimization oftewel...

Reacties